ႏိုင္ငံတကာသံုး အဆင့္ျမင့္မီးပိြဳင့္မ်ားျဖစ္သည့္ Real Time Traffic Light မီးပြိဳင့္ (၁၁)ပြိဳင့္ဧၿပီလဆန္းတြင္ စတင္ အသံုးျပဳသြားမည္
မႏၲေလးခရိုင္အတြင္း ေန႔စဥ္ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္ျခင္းမရွိေစေရးႏွင့္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ပုိမုိေကာင္းမြန္ေစေရး၊ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းေစေရး၊ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေစရန္အတြက္ ၇၈လမ္းမၾကီးတစ္ေလ်ွက္တြင္ တပ္ဆင္မည့္ ႏိုင္ငံတကာသံုး အဆင့္ျမင့္မီးပိြဳင့္မ်ားျဖစ

္သည့္ Real Time Traffic Light မီးပြိဳင့္ (၁၁)ပြိဳင့္ တပ္ဆင္ေနမႈ မ်ား ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး ၿပီးစီေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ ဧၿပီလဆန္းတြင္စတင္အသံုးျပဳသြားမည္ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ သိရသည္။
Real Time Traffic Light စနစ္သံုး မီးပြိဳင့္မ်ားကို ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈအမ်ားဆံုးျဖစ္သည့္ ၇၈လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ၂၆လမ္းဆံု၊ ၃၂လမ္းဆံု၊ ၃၅လမ္းဆံု၊ ၃၆လမ္းဆံု၊ ၃၇ လမ္းဆံု၊ ၃၈လမ္းဆံု၊ ၄၂လမ္းဆံု၊ သိပၸံလမ္းဆံု၊ စစ္ ကိုင္းလမ္းဆံုႏွင့္ ၃၅လမ္းxလမ္း၈၀ လမ္းဆံု၊ ၂၆လမ္းxလမ္း၈၀ တို႔တြင္ တပ္ဆင္ထားၿပီး ၎မီးပိြဳင့္မ်ားကို မႏၱေလးျမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာ ယာေရးေကာ္မတီရံုးဝင္းအတြင္း ေျခာက္ထပ္ေဆာင္ရံုးသစ္ ပဥၥမထပ္တြင္ရွိသည့္ ဗဟုိထိန္းခ်ဳပ္ခန္း (Control Room)မွ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးသြားမည္ဟု သိရသည္။
“ဒီစနစ္က ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံမွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ SCATS (Sydney Coordinate Adaptive Traffic System)စနစ္ျဖစ္တယ္၊ ဒီစနစ္ကို လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ၾသစေၾတးလ်၊ စကၤာပူနဲ႔ တရုတ္ႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြအပါအ၀င္ ႏုိ္င္ငံေပါင္း ၂၇ႏုိင္ငံမွာ အသံုးျပဳေနတဲ့စနစ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္၊ လက္ရွိသုံးေနတဲ့ မီးပိြဳင့္ေတြလို မိနစ္ေတြနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းကေန ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ေနရာေတြ ကို အဖြင့္အပိတ္လုပ္ေပးလိုက္႐ံုပါပဲ"ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊အေဆာက္အအံုႏွင့္ကုန္ရံုဌာန၊ ဌာနမွဴးဦးအုန္းေက်ာ္က ေျပာသည္။
အဆုိပါမီးပြိဳင့္မ်ားသည္ ကိန္းေသအခ်ိန္ (Setting Time)စနစ္မဟုတ္ဘဲ ယာဥ္ေၾကာတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ရွိ၊မရွိကုိ ကတၱရာလမ္းအတြင္း ေဖာက္ထြင္းတပ္ဆင္ထားသည့္ Inductive Loop Sensor မ်ားမွ အာရံုခံကာ ယာဥ္ေၾကာ ရွင္းသည့္ဘက္တြင္ အခ်ိန္ေလ်ာ့ေပးျခင္း၊ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္သည့္ဘက္တြင္ အခ်ိန္ပုိေပးျခင္းတုိ႔အား အလိုအေလ်ာက္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားႏိုင္မည့္စနစ္ျဖစ္ၿပီး မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီႏွင့္ Dream Light Technology Co,Ltd တို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ကာ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၂၇,၀၀၀ခန္႕ ကုန္က်သည္ဟု သိရသည္။
“Real Time Traffic Light စနစ္သံုး မီးပြိဳင့္ေတြမွာ CCTV ကင္မရာေတြပါ တပ္ဆင္ထားတယ္။ CCTV ကင္မရာေတြ အားလံုးကို ဗဟုိထိန္းခ်ဳပ္ခန္းကေန မီးပြိဳင့္ေတြရဲ႕ ယာဥ္ေၾကာအေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္သြားမွာျဖစ္သလို CCTV ကင္မရာေတြကေန ၾကည္လင္ျပတ္သားတဲ့ ပံုရိပ္ေတြကို ဗဟုိထိန္းခ်ဳပ္ခန္းမွာ တစ္လတိတိ မွတ္တမ္းတင္ သိမ္းဆည္း ထားမယ္၊ လွ်ပ္စစ္မီးျပတ္ေတာက္သြားရင္လဲ ခ်က္ျခင္းအသံုးျပဳႏုိင္မယ့္ UPS စနစ္မ်ားပါဝင္တာေၾကာင့္ ၂၄နာရီ တစ္ဆက္ တည္းအသံုးျပဳႏိုင္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မီးနီျဖတ္ျခင္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ျခင္းနဲ႔ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္စဥ္ေတြကို လည္း တိက်စြာေဖာ္ထုတ္အေရးယူသြားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊ အေဆာက္ အအံုႏွင့္ကုန္ရံုဌာန၊ ဌာနမွဴးဦးအုန္းေက်ာ္က ေျပာသည္။
Real Time Traffic Light စနစ္သံုး မီးပြိဳင့္မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္းကို လုပ္ငန္းစဥ္ ၈ခုျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနလ်က္ရွိၿပီး ယခုအခါ ေျမေအာက္ဆက္ေၾကာင္း သြယ္တန္းျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၉၂ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းတည္ေဆာက္ ျခင္ႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၈၅ရာခိုင္ႏႈန္း၊လမ္းလယ္ျခား သံဇကာတပ္ဆင္ျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၆၀ရာခိုင္ ႏႈန္း၊ လမ္းညႊန္အမွတ္အသားေရးဆြဲျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၆၅ရာခိုင္ႏႈန္း၊ လမ္းေၾကာရႈပ္ေထြးမႈ ထိန္းခ်ဳပ္မႈတပ္ ဆင္ျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၆၀ရာခိုင္ႏႈန္း၊အာရုံခံကိရိယာတပ္ဆင္ျခင္းလုပ္ငန္းမွာ ၅၅ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ယာဥ္ထိန္းနား ေနေဆာင္ႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၉၀ရာခိုင္ႏႈန္းၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္ေၾကာအက်ပ္ဆံုးျဖစ္သည့္ ၇၈လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ SCATS စနစ္သံုးမီးပြိဳင့္မ်ား တပ္ဆင္ေပး ျခင္းႏွင့္အတူ လုိအပ္သည့္ေနရာမ်ားတြင္ လူကူမ်ဥ္းၾကား မီးပြိဳင့္တပ္ဆင္ျခင္း၊ လမ္းညႊန္အမွတ္အသားမ်ားတပ္ဆင္ျခင္း၊ ေဆးမ်ဥ္းမ်ားေရးဆြဲျခင္း၊ အကာအရံမ်ားကာရံျခင္း၊ ယာဥ္ေၾကာမ်ားပုိမုိေဖာ္ထုတ္ျခင္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေပးလ်က္ရွိၿပီး ႏွစ္စဥ္ ဘ႑ာေငြရရွိမႈေပၚမူတည္၍ Electronic Police(E-Police)စနစ္ကုိ ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕ျခင္း၊ ၂၆လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္၊ ၃၅လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္၊ သိပၸံလမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္၊ ၈၄လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္၊ ၆၂လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္းအဓိကလမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ SCATS စနစ္သံုးမီးပြိဳင့္မ်ား ဆက္လက္တပ္ဆင္ေပးသြားမည္ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ သိရသည္။
မႏၲေလးခရိုင္အတြင္း ေန႔စဥ္ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္ျခင္းမရွိေစေရးႏွင့္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း ပုိမုိေကာင္းမြန္ေစေရး၊ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ေလ်ာ့နည္းက်ဆင္းေစေရး၊ ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေစရန္အတြက္ ၇၈လမ္းမၾကီးတစ္ေလ်ွက္တြင္ တပ္ဆင္မည့္ ႏိုင္ငံတကာသံုး အဆင့္ျမင့္မီးပိြဳင့္မ်ားျဖစ

္သည့္ Real Time Traffic Light မီးပြိဳင့္ (၁၁)ပြိဳင့္ တပ္ဆင္ေနမႈ မ်ား ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး ၿပီးစီေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ ဧၿပီလဆန္းတြင္စတင္အသံုးျပဳသြားမည္ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ သိရသည္။
Real Time Traffic Light စနစ္သံုး မီးပြိဳင့္မ်ားကို ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈအမ်ားဆံုးျဖစ္သည့္ ၇၈လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ၂၆လမ္းဆံု၊ ၃၂လမ္းဆံု၊ ၃၅လမ္းဆံု၊ ၃၆လမ္းဆံု၊ ၃၇ လမ္းဆံု၊ ၃၈လမ္းဆံု၊ ၄၂လမ္းဆံု၊ သိပၸံလမ္းဆံု၊ စစ္ ကိုင္းလမ္းဆံုႏွင့္ ၃၅လမ္းxလမ္း၈၀ လမ္းဆံု၊ ၂၆လမ္းxလမ္း၈၀ တို႔တြင္ တပ္ဆင္ထားၿပီး ၎မီးပိြဳင့္မ်ားကို မႏၱေလးျမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာ ယာေရးေကာ္မတီရံုးဝင္းအတြင္း ေျခာက္ထပ္ေဆာင္ရံုးသစ္ ပဥၥမထပ္တြင္ရွိသည့္ ဗဟုိထိန္းခ်ဳပ္ခန္း (Control Room)မွ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးသြားမည္ဟု သိရသည္။
“ဒီစနစ္က ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံမွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ SCATS (Sydney Coordinate Adaptive Traffic System)စနစ္ျဖစ္တယ္၊ ဒီစနစ္ကို လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ၾသစေၾတးလ်၊ စကၤာပူနဲ႔ တရုတ္ႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြအပါအ၀င္ ႏုိ္င္ငံေပါင္း ၂၇ႏုိင္ငံမွာ အသံုးျပဳေနတဲ့စနစ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္၊ လက္ရွိသုံးေနတဲ့ မီးပိြဳင့္ေတြလို မိနစ္ေတြနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းကေန ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ ေနရာေတြ ကို အဖြင့္အပိတ္လုပ္ေပးလိုက္႐ံုပါပဲ"ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊အေဆာက္အအံုႏွင့္ကုန္ရံုဌာန၊ ဌာနမွဴးဦးအုန္းေက်ာ္က ေျပာသည္။
အဆုိပါမီးပြိဳင့္မ်ားသည္ ကိန္းေသအခ်ိန္ (Setting Time)စနစ္မဟုတ္ဘဲ ယာဥ္ေၾကာတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ရွိ၊မရွိကုိ ကတၱရာလမ္းအတြင္း ေဖာက္ထြင္းတပ္ဆင္ထားသည့္ Inductive Loop Sensor မ်ားမွ အာရံုခံကာ ယာဥ္ေၾကာ ရွင္းသည့္ဘက္တြင္ အခ်ိန္ေလ်ာ့ေပးျခင္း၊ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္သည့္ဘက္တြင္ အခ်ိန္ပုိေပးျခင္းတုိ႔အား အလိုအေလ်ာက္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားႏိုင္မည့္စနစ္ျဖစ္ၿပီး မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီႏွင့္ Dream Light Technology Co,Ltd တို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ကာ က်ပ္သိန္းေပါင္း ၂၇,၀၀၀ခန္႕ ကုန္က်သည္ဟု သိရသည္။
“Real Time Traffic Light စနစ္သံုး မီးပြိဳင့္ေတြမွာ CCTV ကင္မရာေတြပါ တပ္ဆင္ထားတယ္။ CCTV ကင္မရာေတြ အားလံုးကို ဗဟုိထိန္းခ်ဳပ္ခန္းကေန မီးပြိဳင့္ေတြရဲ႕ ယာဥ္ေၾကာအေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္သြားမွာျဖစ္သလို CCTV ကင္မရာေတြကေန ၾကည္လင္ျပတ္သားတဲ့ ပံုရိပ္ေတြကို ဗဟုိထိန္းခ်ဳပ္ခန္းမွာ တစ္လတိတိ မွတ္တမ္းတင္ သိမ္းဆည္း ထားမယ္၊ လွ်ပ္စစ္မီးျပတ္ေတာက္သြားရင္လဲ ခ်က္ျခင္းအသံုးျပဳႏုိင္မယ့္ UPS စနစ္မ်ားပါဝင္တာေၾကာင့္ ၂၄နာရီ တစ္ဆက္ တည္းအသံုးျပဳႏိုင္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ မီးနီျဖတ္ျခင္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ျခင္းနဲ႔ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္စဥ္ေတြကို လည္း တိက်စြာေဖာ္ထုတ္အေရးယူသြားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္”ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၊ အေဆာက္ အအံုႏွင့္ကုန္ရံုဌာန၊ ဌာနမွဴးဦးအုန္းေက်ာ္က ေျပာသည္။
Real Time Traffic Light စနစ္သံုး မီးပြိဳင့္မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္းကို လုပ္ငန္းစဥ္ ၈ခုျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနလ်က္ရွိၿပီး ယခုအခါ ေျမေအာက္ဆက္ေၾကာင္း သြယ္တန္းျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၉၂ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ထိန္းခ်ဳပ္ခန္းတည္ေဆာက္ ျခင္ႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၈၅ရာခိုင္ႏႈန္း၊လမ္းလယ္ျခား သံဇကာတပ္ဆင္ျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၆၀ရာခိုင္ ႏႈန္း၊ လမ္းညႊန္အမွတ္အသားေရးဆြဲျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၆၅ရာခိုင္ႏႈန္း၊ လမ္းေၾကာရႈပ္ေထြးမႈ ထိန္းခ်ဳပ္မႈတပ္ ဆင္ျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၆၀ရာခိုင္ႏႈန္း၊အာရုံခံကိရိယာတပ္ဆင္ျခင္းလုပ္ငန္းမွာ ၅၅ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ယာဥ္ထိန္းနား ေနေဆာင္ႏွင့္ ဆက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၉၀ရာခိုင္ႏႈန္းၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုႏွစ္အတြင္း ယာဥ္ေၾကာအက်ပ္ဆံုးျဖစ္သည့္ ၇၈လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္တြင္ SCATS စနစ္သံုးမီးပြိဳင့္မ်ား တပ္ဆင္ေပး ျခင္းႏွင့္အတူ လုိအပ္သည့္ေနရာမ်ားတြင္ လူကူမ်ဥ္းၾကား မီးပြိဳင့္တပ္ဆင္ျခင္း၊ လမ္းညႊန္အမွတ္အသားမ်ားတပ္ဆင္ျခင္း၊ ေဆးမ်ဥ္းမ်ားေရးဆြဲျခင္း၊ အကာအရံမ်ားကာရံျခင္း၊ ယာဥ္ေၾကာမ်ားပုိမုိေဖာ္ထုတ္ျခင္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေပးလ်က္ရွိၿပီး ႏွစ္စဥ္ ဘ႑ာေငြရရွိမႈေပၚမူတည္၍ Electronic Police(E-Police)စနစ္ကုိ ထပ္မံတုိးခ်ဲ႕ျခင္း၊ ၂၆လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္၊ ၃၅လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္၊ သိပၸံလမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္၊ ၈၄လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္၊ ၆၂လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္းအဓိကလမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ SCATS စနစ္သံုးမီးပြိဳင့္မ်ား ဆက္လက္တပ္ဆင္ေပးသြားမည္ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ေတာ္စည္ ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ သိရသည္။
posted from Bloggeroid
No comments:
Post a Comment