Thursday, April 21, 2016

ေဆာင္းပါး

ကမၻာေက်ာ္ဂုတ္ထိပ္တံတားသို႔အလည္သြားလိုေသာ္
( ခရီးသြားေဆာင္းပါး )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ျမန္မာႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ကစာေရးသူတို႔မိသားစုနွင့္အိမ္နီးနားခ်င္းသူငယ္ခ်င္းမ်ားစုေပါင္း၍ ကမၻာေက်ာ္ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီးကိုအလည္သြားျဖစ္သည္။ဂုတ္ထိပ္တံံတားႀကီးမွာစာေရးသူတို႔ေနထိုင္ရာေက်ာက္မဲၿမိဳ႕ႏွင့္ ၂၃ မိုင္ေက်ာ္အကြာသာကြာေဝးေသာ္လည္းမေရာက္ျဖစ္။စာေရးသူငယ္စဥ္အခါကရထားစီးၿပီးဂုတ္ထိပ္ေပၚအႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါျဖတ္စီးဘူးသည္ အျမင့္ေပ ၁၀၀၀ နီးပါးရွိေသာတံတားေပၚတြင္ ရထားစီးရတာအသည္းတေအးေအးရင္တမမျဖင့္စိတ္လွဳပ္ရွားစရာေကာင္းလွသည္ ရွမ္းျပည္နယ္၏လွပေသာေတာင္တန္းနွစ္ခုမၾကားျဖတ္သြားေသာဂုတ္ထိပ္တံတားေပၚမွသဘာဝပါတ္ဝန္းက်င္အလွႏွင့္အတူတံတားႀကီးကိုအနီးကပ္ျမင္ေတြ႕ရသည္ျဖစ္ရာၾကည္ႏူးခံစားမွဳကဘယ္ခံစားမွဳနဲ႔မတူဘဲတစ္မ်ဳိးတစ္ဘာသာဆန္းေနသည္ကေတာ့အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။တံတားေဘးဘယ္ညာတြင္မည္သည့္အကာအရံမွမရွိသည့္အတြက္ပို၍ပင္အသည္ယားစရာေကာင္းလွ၏ ထိုစဥ္ကတံတားေပၚတြင္စစ္တပ္မွရဲေဘာ္မ်ားကလုံၿခံဳေရးတာဝန္ယူထားသည္ျဖစ္ရာ တံတားေအာက္တြင္လုံၿခံဳေရးယူထားေသာရဲေဘာ္မ်ားကိုရထားစီးလာသူမ်ားမွမုန္႔ပဲသေရစာနွင့္စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ားကိုတံတားေအာက္သို႔ပစ္ခ်ကာေပးေလ႔ရွိသည္ကိုမွတ္မိေနေသးသည္။ ယခုတစ္ေခါက္ေရာက္သည့္အခ်ိန္တြင္တံတားထိပ္တြင္ ရဲတပ္ဖြဲ႕မွတာဝန္က်ရဲႏွစ္ေယာက္သာေစာင့္ဆိုင္းတာဝန္ယူေနသည္ကိုေတြ႕ရ၏ ကြ်န္ေတာ္တို႔အဖြဲ႕ဂုတ္ထိပ္တံတားဆီထြက္လာခဲ႔ၾကေသာ္လည္းဂုတ္ထိပ္တံတားေရာက္မည့္လမ္းကိုကားသမားကပင္မသိျဖစ္ေနရာ ဂုတ္တြင္းကားလမ္းနံေဘးမွမုန္႔ဆိုင္ေလးကိုဝင္ေမးရ၏ ထိုအခါမွဂုတ္ထိပ္ေရာက္မည့္လမ္းကိုသိရသည္ ဂုတ္ထိပ္တံတားအထိေရာက္သည့္လမ္းမွာ ၂ လမ္းရွိသည္ ပထမလမ္းမွာေက်ာက္မဲမွထြက္လာၿပီးေရႊဖီၿမိဳင္မေရာက္ခင္ကားလမ္းမဘယ္ဘက္နံေဘးရွိ " အဓိ႒ာန္ေအာင္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း " သို႔သြားသည့္လမ္းအတိုင္းဆင္းသြားကာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေရာက္လွ်င္ကားထား၍ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွဆင္းလိုက္လွ်င္ရထားသံလမ္းေရာက္ကာ သံလမ္းအတိုင္းနာရီဝက္ေလာက္ေလွ်ာက္သြားလွ်င္ဂူႀကီးႏွစ္ဂူကိုျဖတ္လိုက္လွ်င္ဂုတ္ထိပ္တံတားေရာက္သည့္လမ္းျဖစ္သည္။ဒုတ္ိယလမ္းမွာေက်ာက္မဲမွေနာင္ခ်ဳိေရာက္လွ်င္ကံႀကီးရြာဘက္သြားသည့္လမ္းအတိုင္း ၃ မိုင္ခန္႔ဝင္သြားလွ်င္ကားလမ္းနံေဘးဘယ္ဘက္တြင္ ဂုတ္ထိပ္သို႔ဆိုသည့္လမ္းညြန္ဆိုင္းဘုတ္ေသးေလးကိုျမင္ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ လမ္းညြန္ဆိုင္းဘုတ္မွာအေတာ္ေလးေသးသျဖင့္အေသအခ်ာဂရုစိုက္ၾကည့္မွျမင္ရမည္ျဖစ္၏ ဆိုင္းဘုတ္ျပထားသည့္လမ္းအတိုုင္းဆက္ဝင္သြားလိုက္လွ်င္ ေရႊျပည္ညြန္႔ရြာသို႔ေရာက္မည္ျဖစ္ၿပီး၎မွဆက္သြားလွ်င္ကုန္းစုံရြာကိုေရာက္ကာ ေရွ႕ဆက္သြားလိုက္လွ်င္ ဂုတ္ထိပ္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ေရာက္သည္ ဂုတ္ထိပ္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ကားထားကာ ၁၀ မိနစ္ခန္႔လမ္းေလွ်ာက္သြားလွ်င္ဂုတ္ထိပ္သို႔ေရာက္သည့္လမ္းျဖစ္သည္။
ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီးကို ၁၈၉၉ခုႏွစ္ကတည္ေဆာက္ခဲ႔ၿပီး ၁၉၀၀ ဇန္နဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔တြင္တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ႔ၿပီး ၁၉၀၃ ခုႏွစ္တြင္စတင္အသုံးျပဳခဲ႔သည္ ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီးကို ဗမာ့မီးရထားလမ္းကုမၸဏီ ( Burma Railroad Company ) ကတာဝန္ယူတည္ေဆာက္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဗမာ့မီးရထားဌာနမွအင္ဂ်င္နီယာ Arthur Rendel ဦးစီး၍ ျမန္မာအင္ဂ်င္နီယာမ်ား ၿဗိတိသွ်အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကတည္ေဆာက္ခဲ႔ရာ ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီး၏ဒီဇိုင္းပုံစံကို ၿဗိတိသွ်နိုင္ငံဆာေအရင္းဒဲလ္အင္ကုမၸဏီကေရးဆြဲေပးခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။၎အျပင္ဗမာ့မီးရထားဌာနက ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီးေဆာက္လုပ္ရန္ အေမရိကန္နိုင္ငံပင္ဆဲလ္ေဗးနီးယားနွင့္ေမရီလန္းကုမၸဏီတို႔ကိုငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ခဲ႔သည္။ကမၻာေက်ာ္ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီးသို႔အလည္သြားလိုေသာ္
တံတားႀကီးကိုသံမဏိတိုင္ေပါင္း ၁၆ တိုင္ျဖင့္တည္ေဆာက္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ၿပီး တံတားအရွည္မွာ ၂၂၆၀ ေပရွည္၍ တံတားတိုင္၏အျမင့္ဆုံးတိုင္မွာ ေပ၃၂၀ ေက်ာ္ျမင့္ၿပီး အနိမ္႔ဆုံးတိုင္မွာ ၄၅ ေပျမင့္သည္။ တံတားတစ္ခုလုံးအတြက္ သံႏွင့္သံမဏိ ၄၃၁၁ တန္နွင့္သံမွဳိေပါင္းတစ္သန္းေက်ာ္ကိုအသုံးျပဳခဲ႔သည္။ တံတား၏တိုင္အမွတ္ ၁၆ သည္ေျမျပင္ကိုေထာက္ထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ တိုင္၏ေအာင္ေျခတြင္ေက်ာက္လွဳိဏ္ဂူ ၃ ခုရွိသည္။ တိုင္အမွတ္ ၁၆ သည္ပထမလွဳိဏ္ဂူ၏အမိုးေပၚတြင္စိုက္ထူထားျခင္္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တံတားေအာက္ရွိေခ်ာင္းေရသည္အေဝးကၾကည့္လွ်င္ျမင္ရေသာ္လည္း တံတားေအာက္ေျခေရာက္သည္ႏွင့္၎ေခ်ာင္းမွာေပ်ာက္ကြယ္သြားရျခင္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါေခ်ာင္းသည္ေက်ာက္လွဳိဏ္ဂူ ၃ ခုစလုံးကိုျဖတ္ေက်ာ္စီးဆင္းၿပီး အေဝးတစ္ေနရာမွေခ်ာင္းကိုျပန္ေတြ႕ရသည္ဟုဖတ္ရွဳခဲ႔ဘူးသည္။ ေက်ာက္လွဳိဏ္ဂူ ၃ ခုရွိသည့္အနက္ ပထမလွဳိဏ္ဂူကိုဝင္ေရာက္ၾကည့္ရွဳရေသာ္လည္း က်န္ဂူနွစ္ခုစလုံးတြင္ ေတာေနသတၱဝါမ်ားခိုေအာင္းေနထိုင္ၾကသျဖင့္ အႏၲရာယ္မ်ားသည္ဟုသိရ၏ ပထမလွဳိဏ္ဂူသို႔ေရာက္ရန္ ေပေပါင္း၁၀၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ဆင္းရေၾကာင္းသိရသည္။
ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီး၏သက္တမ္းသည္စတင္အသုံးျပဳခဲ႔သည့္ ၁၉၀၃ ခုနွစ္မွစတင္ေရတြက္ၾကည့္မည္ဆိုပါက သက္တမ္း ၁၁၃ ႏွစ္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္တံတားႀကီးမွာခိုင္ခ႔ံစြာျပန္လည္ျပင္ဆင္ထားသည္ျဖစ္၍ ယေန႔ထက္ထိတိုင္ျဖတ္သန္းသြားလာအသုံးျပဳေနျခင္းျဖစ္သည္။ တံတားတစ္ခု၏သက္တမ္း ၁၀၀ ေက်ာ္အထိအသုံးျပဳနိုင္ေသာတံတားမွာ ကမၻာေပၚတြင္အလြန္နည္းပါးသည္သာမက နွစ္ ၁၀၀ ေက်ာ္သက္တမ္းရွိေနေသာေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္တံတားတစ္စီးအျဖစ္လည္းေကာင္း ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ားစိတ္ဝင္စားမွဳျမင့္မားကာ ၂၀၁၄ ခုနွစ္က ၃ သန္းေက်ာ္အထိလာေရာက္ၾကည့္ရွဳခဲ႔ၾကေၾကာင္းသိရသည္။
ယခုအခါ ျမန္မာ့မီးရထားဌာနမွဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီးေပၚသို႔ေလ႔လာၾကည့္ရွဳနိုင္ရန္ စီးလုံးငွားရထားတစ္စီးကိုငွားရမ္းနိုင္ေအာင္စီစဥ္ေပးခဲ႔ရာ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ားသာမက ျမန္မာနိုင္ငံအတြင္းမွခရီးသြားမ်ားပင္ေန႔စဥ္ရာနွင့္ခ်ီ၍ လာေရာက္လည္ပါတ္လွ်က္ရွိသည္ကိုျမင္ေတြ႕ရသည္။ စီးလုံးငွားရထားျဖင့္ ေနာင္ခ်ဳိဘူတာရံုတြင္ငွားရမ္းစီးနိုင္ၿပီး ၎စီးလုံးငွားရထားမွဂုတ္ထိပ္တံတား၏ထိပ္တြင္ရပ္ေပးကာလိုက္ပါလာေသာခရီးသည္မ်ားမွဂုတ္ထိပ္တံတားေပၚတြင္အလွရွဳခင္းမ်ားရိုက္ေနၾကသည္ကိုလည္းျမင္ေတြ႕ခဲ႔ရသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျမန္မာသာမကကမၻာေက်ာ္ျဖစ္သည့္ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီးသို႔အလည္အပါတ္အျဖစ္လာေရာက္လည္ပါတ္ၾကရန္ ခရီးသြားေဆာင္းပါးအျဖစ္ေရးသားေဖၚျပလိုက္ရပါသည္။
( က်မ္းကိုး-ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း )

မဂၤလာထြန္း(ေက်ာက္မဲ)

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment